آموزش نوشتن بیو اینستاگرام

نویسنده : جواد خانی
|
تاریخ نوشته : 1400/07/07
|
تعداد نظر : 0نظر
آموزش نوشتن بیو اینستاگرام

تصور کنید از شما بخواهند خود را در سه کلمه توصیف کنید و در عین حال بهترین تصویر را از خود به جای بگذارید. محدودیت کلمات ممکن است کار را برای معرفی بسیار سخت و دشوار کند و درهمین حین، بدترین واژه ها را برای معرفی انتخاب کنیم! بیوی اینستاگرام نیز شرایطی مشابه دارد. شما باید با کاراکترهای محدود، خود را معرفی کرده و در عین حال بهترین تصویر را نیز نمایش دهید. در ادامه این مطلب درباره آموزش نوشتن بیو اینستاگرام صحبت خواهیم کرد تا بتوانید بهترین تاثیر را بر روی مخاطبین خود بگذارید.

اصول آموزش نوشتن بیو اینستاگرام

به صورت کلی، چه پیج بیزینسی داشته باشید چه پیج شخصی، توصیه می شود نکات زیر را برای نوشتن بیو رعایت کنید:
• بیوگرافی 150 کاراکتر باشد.
• بیو خود را به صورت یکجا و بدون فاصله ننویسید.
• املا و دستور زبانی خود را بررسی کنید.
• صادقانه بگویید چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید.
برای نوشتن بیو هم مراحل زیر را طی کنید:
• وارد حساب کاربری خود شوید و به بخش Edit profile بروید.
• گزینه Bio را در این بخش انتخاب کنید و توضیحات ر وارد کنید.
• پس از وارد کردن بیوگرافی گزینه تایید در بالای صفحه را انتخاب کنید.
• در پروفایل خود میتوانید بیوگرافی را مشاهده کنید.

آموزش نوشتن بیو اینستاگرام

برای مشاهده ایده برای پیج اینستاگرام روی لینک کلیک کرده و جدیدترین ایده های پیج اینستاگرام رو مشاهده کنید.

آموزش نوشتن بیو اینستاگرام و اجزای آن

برای اینکه بتوانید به درستی مقصود خود را به کاربران منتقل کنید، باید اجزای تشکیل دهنده آن را به خوبی بشناسید و بدانید از هر یک از آن ها چگونه می توانید به درستی استفاده کنید تا جذاب به نظر برسد و ترغیب کننده باشد که در ادامه درباره آن ها صحبت می کنیم.

• آواتار یا عکس پروفایل

عکس پروفایل باید با فعالیت پیج شما مرتبط باشد. اگر پیج شما در حالت تجاری قرار دارد، می توانید لوگوی تجاری شرکت خود را قرار دهید. در صورتی که پیج شما معمولی است می توانید تصویر پرتره خود را در این بخش ارائه کنید. البته عکس پرتره برای پیج های تجاری هم می تواند مناسب باشد در صورتی که تصویر با استایلی رسمی و باکیفیت باشد. هر چند عکس پروفایل در فید اینستاگرام بسیار کوچک است و امکان بزرگ نمایی ندارد، اما می تواند کاربران را جذب کند زیرا محتوای بصری بهتر از محتوای متنی جلب توجه می کند.

• نام و نام کاربری اینستاگرام

نام کاربری در بالای صفحه پروفایل نمایان است. کاربران دیگر در اینستاگرام با استفاده از نام کاربری user name قادر به تگ و منشن کردن شما در پست ها و استوری های خود هستند. نام شما در زیر تصویر پروفایل و در بالای بخش بیوگرافی قرار می گیرد. نام و نام کاربری هر دو قابلیت جستجو شدن را در اینستاگرام دارند بنابراین بهتر است به درستی آن را انتخاب کنید.

می توانید نام برند و یا نام خانوادگی خود را به همراه عباراتی چون com و org را قرا دهید و این عبارات را با استفاده از یک اندرلاین و یا نقطه جدا کنید. همین طور می توانید از نام و نام خانوادگی خود به صورت کامل یا مستعار استفاده کنید و زمینه فعالیت خود را نیز در صورت نیاز به آن اضافه کنید. نام و نام کاربری شما بستگی به نوع پیج و فعالیت ان می تواند متفاوت باشد اما سعی کنید خلاقانه و قابلیت این را داشته باشد که به راحتی جستجو شود.

• متن بیو اینستاگرام

شما می توانید در این بخش با اضافه کردن خطوط، ایموجی ها و هشتگ ها خلاقیت به خرج دهید. به هشتگ هایی که در این قسمت قرار می دهید توجه کنید که بیشتر از دو مورد نباشد و مرتبط با فعالیت شما باشد. در همین بخش باید اطلاعات و توضیحات کامل را بدهید و جذابیت ایجاد کنید. طرحی که در اپلیکیشن اینستاگرام نمایش داده می شود ممکن است در مرورگر، با به هم ریختگی مراجه شود. متن برای بیو اینستاگرام با ظاهر دیگری نمایش داده می شود و Category آن نیز نمایش داده نمی شود.

 متن بیو اینستاگرام

• دسته بندی یا Category در آموزش نوشتن بیو اینستاگرام

این حالت برای صفحات کریتور و بیزنس پروفایل قابل دسترسی است. کتگوری یا دسته بندی در زیرنام کاربری و بالای متن بیو شما قرا می گیرد و نوع فعالیت شما را مشخص می کند. این دسته بندی به طور مستقیم با دسته بندی انتخاب شده توسط شما در لینک صفحه فیسبوک در ارتباط است. اهمیت مشخص کردن کتگوری در اینستاگرام این است که دیگر نیازی به استفاده و اشغال فضای متن بیو برای توضیح زمینه فعالیت خود را ندارید.

• استوری هایلایت شده

استوری های هایلایت شده، استوری هایی هستند که همیشه در پروفایل اینستاگرام شما قرار می گیرند. زمانی که یک استوری می گذارید، می توانید بعضی از آن ها را از طریق هایلایت کردن ذخیره کنید که همیشه در بیو اینستاگرام شما نمایش داده شوند. همچنین این استوری ها در قسمت آرشیو هم ذخیره می شوند و می توانند در آینده به هایلایت تبدیل شوند.

جمع بندی
برای ایجاد یک بیو خلاقانه و جذاب، کاورهایی برگرفته از یک الگو و قالب خاص استفاده کنید. در نگارش بیو سعی کنید صادق و خلاق باشید. استفاده از ابزارهای اینستاگرام مانند تصویر پروفایل، لینک های موثر، کال تو اکشن، هایلایت های استوری و غیره از ابزارهای خوبی هستند که برای معرفی می توانید از آن ها بهره بگیرید. با توجه به اینکه استوری های هایلایت تا ان زمانی که شما بخواهید باقی خواهند ماند، بهتر است که آن ها را دسته بندی کنید و در کارهای مختلف قرار دهید. این کار برای جذب مخاطب بسیار موثر است و می تواند جلوه خوبی به بخش بیو پیج شما بدهد.

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *