اینستاگرام مارکتینگ

نویسنده : admin
|
تاریخ نوشته : 1399/11/19
|
تعداد نظر : 0نظر

اینستاگرام مارکتینگ یک فعالیت بازاریابی اینترنتی است که در فضای اینستاگرام اجرا می شود. امروزه تنور بازاریابی اینترنتی بسیار گرم شده است و بیشتر کسب و کارها برای معرفی محصولات و خدمات خود از اینستاگرام مارکتینگ استفاده می کنند. اینستاگرام نیز شرایطی را مهیا کرده است که بیزنس های مختلف با تبدیل صفحه خود به حالت بیزنس از گزینه ها و قابلیت های بیشتری استفاده کنند. این نرم افزار به صفحه های بیزنسی آمار دقیقی از میزان فعالیت صفحه و تعامل فالوورها و بازدیدکنندگان به شما می دهد. در ادامه می توانید با تعریف اینستاگرام مارکتینگ، نحوه استفاده و مزایای آن در معرفی کسب و کار، بیشتر آشنا شوید.

اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

به بازاریابی از طریق نرم افزارها و فضای اینترنتی دیجیتال مارکتینگ گفته می شود. اینستاگرام دیجیتال مارکتینگ در واقع به بازاریابی و جذب مشتری بیشتر در فضای اینستاگرام گفته می شود. برای درک بهتر تعریف اینستاگرام مارکتینگ باید با مفهوم درست دیجیتال مارکتینگ و یا بازاریابی اینترنتی آشنا شویم. در اینستاگرام قابلیت و ابزارهای مختلفی وجود دارد که کمک می کند بازار کار شما بیشتر دیده شود. برخی از این ویژگی ها شامل استوری، ویدیوی زنده، هشتگ و غیره می شوند که بستر لازم را برای بازاریابی و تجارت آنلاین را فراهم می کنند. برای اینکه بتوانیم به درستی در اینستاگرام بازاریابی کنیم باید نحوه استفاده از هر یک از ابزار ها را یاد گرفت. درد ادامه به معرفی برخی از ابزارهای اینستاگرام که میتوان بوسیله آن کسب وکار خود را رونق بیشتری داد، معرفی می کنیم.

هشتگ اولین ابزار اینستاگرام مارکتینگ

هشتگ #، علامتی است که نوشتن متن بعد از آن کمک می کند که مخاطبان سریعتر به پست های مورد نظرشان در اینستاگرام و برخی دیگر از برنامه های اجتماعی دیگر برسند. از هشتگ در اینستاگرام مارکتینگ می توان به صورت هدفمند استفاده کرد و با توجه به سلایق مشتری و در نظر گرفتن نیازهای آن ها باید هشتگ های مناسب استفاده شود. بوسیله هشتگ های اینستاگرام حتی می توان اقدام به برندسازی کرد. به طور مثال افرادی که به دنبال هشتگ های مد، لباس و کفش هستند، می توانند برخی از هشتگ های معروف این حوزه مانند #مد، #استایل، #کفش و غیره را استفاده کنند. در کنار استفاده از هشتگ های پرمخاطب که به راحتی جستجو می شود، شما می توانید هشتگ مخصوص به خودتان را نیز در نظر گرفته تا مخاطبانتان به مرور زمان با هشتگ مخصوص شما آشنا شوند و برای خود برند سازی کنند. در هر پست اینستاگرام می توان حدود 30 هشتگ استفاه کرد اما توصیه ما استفاده از حدود 10 هشتگ است که باید تلاش کنید هشتگ های برند دار را درکنار هشتگ های اجتماعی استفاده کنید.

هشتگ اولین ابزار اینستاگرام مارکتینگ

استوری و تاثیر آن بر اینستاگرام مارکتینگ

استوری این امکان را به شما می دهد که با مخاطبان خود ارتباط مستقیمی برقرار کنید. نکته ای که در مورد این استوری ها می توان ذکر کرد، امکان سیو کردن و ایجاد آلبوم های مختلف از آن ها است. استوری ها باعث می شوند که تعداد فالوورها و مخاطبان شما افزایش پیدا کرده و این مسئله به شهرت هرچه بیشتر برندینگ شما کمک می کند. هر چه میزان استوری های شما افزایش یابد، جذب مخاطبتان اینستاگرام نیز بیشتر می گردد.

استفاده از ویدئوهای زنده

اینستاگرام این امکان را فراهم کرده است که ویدئوها را به صورت زنده انجام دهیم. قرار دادن ویدئوهای زنده از محصولات یا خدمات خود باعث جلب اعتماد هر چه بیشتر مخاطبان می گردد. اینستاگرام به طور کلی جهت ثبت لحظات خاص است و چه بهتر که بتوان به جای ثبت تصاویر از لحظات خاصتان یک ویدئوی کامل قرار داد. این امر برای مخاطبانتان نیز جذابیتی دو چندان ایجاد می کند.

استفاده از ویدئوهای زنده

تاثیر بیوگرافی بر اینستاگرام مارکتینگ

بیوگرافی صفحه اینستاگرام شما نوعی شناسنامه و یا رزومه شما به حساب می آید و شما باید تلاش کنید با جمله ای کوتاه و یا عناوینی جذاب خودتان و کارتان را به بهترین نحو معرفی کنید. اگر در نوشتن بیو دقت کنید و به خوبی بتوانید محصولات، خدمات و یا خودتان را معرفی کنید، با جذب مخاطب بیشتر می توانید در زمینه اینستاگرام مارکتینگ موفق شوید.

تگ اوکیشن یا موقعیت

چنانچه در پست های خود از تگ لوکیشن استفاده شود، مخاطبانتان اعتماد بیشتری به شما می کنند. از طرفی می توانید از طریق تگ لوکیشنتون مخاطبان بیشتری جذب کنید. برای تگ لوکیشن شما باید در زمان قرار دادن پست های خود موقعیت جغرافیایی خود را روی عکس ها مشخص کنید.

قیمت اینستاگرام مارکتینگ

امروزه شرکت ها و افرادی هستند که در زمینه دیجیتال مارکتینگ و اینستاگرام مارکتینگ تخصص زیادی دارند و شما می توانید صفحه اینستاگرام خود را به آن ها بسپارید تا به تعداد مخاطبانتان افزوده شود. این شرکت ها و افراد گاهی لازم است خودشان مدیریت صفحه شما را مدیریت کنند. گاهی نیز به شما راهنمایی های لازم را می دهند تا خودتان صفحه تان را مدیریت کنید. هر کدام از این حالت قیمت به خصوصی دارد. قیمت اینستاگرام مارکتینگ با توجه به معیارهایی که شما دارید، تعیین می گردد. قیمت آن با توجه به نوع پست ها، استوری ها، تعداد آن ها و نوع محتوا نویسی و ایجاد هشتگ مناسب تعیین می گردد.

آموزش رایگان اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام مارکتینگ در واقع کار سختی نیست و فقط شما باید بیاموزید که چگونه با استفاده از قابلیت ها و ابزارهای اینستاگرام مخاطبان بیشتری جذب کنید. در کارگاه آموزشی اینستاگرام مارکتینگ به شما آموزش داده می شود که چگونه و در چه زمان هایی از قابلیت های متنوع اینستاگرام استفاده کنید. به طور مثال به شما آموزش داده می شود که تشخیص دهید در چه زمان هایی از شبانه روز پست ها و استوری های خود را قرار دهید تا بهتر دیده شوند و یا به شما آموزش داده می شود که هشتگ مناسب کارتان را استفاده کنید. شما می توانید با مطالعه این مطلب نیز تا حدودی با ابزارهای اینستاگرام که تاثیر زیادی بر جذب مخاطب شما دارد، آشنا شوید.

آموزش رایگان اینستاگرام مارکتینگ

کسب در آمد از اینستاگرام

تبلیغ کردن در استوری یکی از روش های کسب درآمد در اینستاگرام است. می توان از دیگر برندها تبلیغات مختلفی را اخذ کرد و باید از فالوورهای واقعی استفاده کنید. برند های مشهور نیز برای تبلیغات مختلف خود از پیج اینستاگرامی شما استفاده می کنند. وقتی تبلیغاتی در قسمت استوری انجام می گردد، مبلغی به شما داده می شود. می توان با فروش محصولات مختلف در صفحات اینستاگرامی خود پورسانت دریافت کنید. معمولا این محصولات به صورت کاملا مجازی از طریق اینستاگرام به فروش می رسند. همچنین می توان در فروش محصولات همکاری های مختلفی کرد و پورسانت آن را نیز دریافت کنید. همچنین بعضی از مشتریان خاص وجود دارند که محتوای خاصی را می توان برای آن ها تولید کرد. این نوع محتواهای خاص صرفا به صورت ویژه برای افراد خاص تولید می شوند.

تدوین استراتژی بازاریابی اینستاگرام

استراتژی های مختلفی برای بازاریابی اینستاگرام باید در نظر گرفته شود. باید مخاطب خود را برای بازاریابی اینستاگرام کاملا شناسایی کنید. باید هدف های مختلف خود را از تجارت کاملا مد نظر قرار داده و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. باید وظایف تک تک اعضای تیم خود را در این پلتفرم ها مشخص کنید. باید ماهیت برند خود را شناسایی کرده و بدانید در مورد چه محصولی کار می کنید. باید از استوری های مختلفی برای بازاریابی خود در اینستاگرام خود استفاده کرد. باید از برنامه و تقویم مشخصی برای بازاریابی اینستاگرامی خود استفاده کنید.

بازاریابی محتوایی در اینستاگرام

برای شروع بازاریابی بر اساس محتوا باید ابتدا شما با مفهوم محتوا کاملا آشنا شوید. باید با روش های تولید محتوا به صورت هدف دار آشنایی کاملی پیدا کنید. در شبکه اجتماعی اینستاگرام افراد علاوه بر محتوای تبلیغاتی به محتواهای دیگر هم بسیار علاقه مند هستند. برند ها با بازاریابی محتوایی شکل جدیدی از اینستاگرام مارکتینگ را ارائه داده اند. پیج های مختلف اینستاگرامی و افرادی که کار بازاریابی در اینستاگرام را انجام می دهند، باید تفاوت تبلیغ و محتوای شبکه های اجتماعی را از هم تشخیص دهند. محتواهای یک صفحه اینستاگرام در بعضی اوقات بسیار گسترده بوده و باعث جذب مخاطبان بسیاری می گردد. شبکه اجتماعی اینستاگرام یک رسانه تصویر محور بوده و برای تهیه تصویر در پیج ها باید دقت زیادی را انجام داد.

کیفیت تصویر برای بازاریابی اینستاگرام

تصویرهای مورد استفاده در پیج اینستاگرام شما باید از کیفیت قابل قبولی برخوردار شود. شما در واقع با استفاده از تصاویر باکیفیت ار بسیاری از رقیب های خود در اینستاگرام جلو می زنید. این مهم باعث می شود تا فروش شما به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. شما با انتخاب تصاویر با کیفیت و با مفهوم بسیار بالا جذابیت محصولات خود را افزایش می دهید. این نوع تولید محتوا کردن نیز برای صفحات تبلیغاتی نیز بسیار مفید است. باید عکس هایی که می گیرید، دقیقا مطابق با پلتفرم اینستاگرام گرفته شوند. لزوما عکس های باکیفیت شما برای اینستاگرام مناسب نیستند. باید در ارسال کردن پست های مختلف، بر تصویر محور بودن آن ها به صورت مناسبی کار کنید. باید نوع تصویر در یک پست با المان های مختلف آن کاملا هماهنگ شود. باید یک سبک ویرایش مناسبی برای تمام صفحات استفاده کنید تا پست های مختلف پیج شما با هم یکسان شوند.

کیفیت تصویر برای بازاریابی اینستاگرام

ایجاد مشارکت در بازاریابی اینستاگرام

ایجاد مشارکت در بین کاربران و فالوورهای پیج اینستاگرام باعث افزایش فروش شما در یک صفحه اینستاگرامی می شود. این اصطلاح را به اسم Call to action می شناسند که باعث تعامل بین کاربران مختلف می گردد. برای مثال می توان در پیج خود یک نظر سنجی برگزار کنید و آن ها را تشویق به ثبت نظر کنید. می توان از کاربران خود درخواست کنید به سایت شما مراجعه کرده و علاوه بر دیدن محصولات، محصولات شما را نیز مشاهده کنند. خود اینستاگرام نیز امکانات مختلفی را برای مشارکت کردن فراهم کرده است. یکی از این امکانات کوییز استوری بوده که می توان از کاربران سوال های چهار گزینه ای پرسیده شود. می توان در قسمت Bio لینک های مختلفی را قرار داده و با هشتگ های مختلفی کمپین برگزار کنید. سعی کنید در هنگام استفاده از امکانات مشارکتی صرفه جویی کردن را کنار گذاشته و از همه امکانات استفاده کنید.

ایجاد مشارکت در بازاریابی اینستاگرام

جمع بندی

اینستاگرام مارکتینگ نوعی بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ است که بوسیله آن شرکت ها و افراد مختلف برای کسب درآمد اقدام به معرفی کسب وکار، محصولات و یا خدمات خود می کنند. اینستاگرام دارای قابلیت های مختلفی است که می تواند به کسب وکار شما کمک کند. تغییر صفحه معمولی به صفحه بیزنس یا تجاری باعث می شود که شما بتوانید راحت تر از فضای تبلیغاتی اینستاگرام استفاده کنید. برخی از قابلیت های مهم اینستاگرام مارکتینگ عبارتند از استوری، هشتگ، ویدئوهای زنده و غیره است که به معرفی ورونق کسب و کا رشما کمک می کند. شرکت ها و افرادی وجود دارند که می توانند نحوه استفاده از فضای اینستاگرام مارکتینگ را به شما آموزش می دهند و یا خود آن ها کار اینستاگرام مارکتینگ صفحه شما را به عهده می گیرند. جهت کسب درآمد از اینستاگرام باید بتوانید با تمام قابلیت ها و جزئیات اینستاگرام آشنایی شوید و از آن ها برای جذب مخاطب بیشتر استفاده کنید.

 

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *