۰۹۱۲۱۰۲۱۵۵۲ | ۰۹۳۶۹۹۴۷۸۷۷

با مــــــــا در تمــــــــــاس باشیــــــــــــــــــــد

تبلیغات در اینستاگرام

نویسنده : admin
|
تاریخ نوشته : 1399/11/19
|
تعداد نظر : 0نظر
تبلیغات اینستاگرام

صاحبان کسب و کار در اینستاگرام مدت هاست که به لزوم تبلیغات در این فضای مجازی پی برده اند. تبلیغات در اینستاگرام، موجب بیشتر دیده شدن و در نتیجه فروش بیشتر خواهد شد. 30 میلیون کاربر ایرانی موجود در اینستاگرام، هر یک علایق متفاوت دارند و اهمیت تبلیغات اینستاگرام از آن جایی معلوم شده که بر حسب آمار مشخص شد که از 75 درصد کاربری که نسبت به تبلیغات واکنش نشان داده بودند یک سوم آن ها در نهایت از طریق اینستاگرام خرید کرده اند. اگر به دنبال افزایش فروش از طریق اینستاگرام هستید، تیم اینستاگرام 98 در این مقاله سعی دارد شما را با انواع تبلیغات آشنا کند. بعد از خواند این مطلب می توانید تصمیم بگیرید که چه نوع تبلیغاتی برای کسب و کارتان مناسب تر است.

 تبلیغات اینستاگرام

تبلیغات گسترده در اینستاگرام

برای پایه ریزی استراتژی های اینستاگرام، بهترین کار تبلیغات اینستاگرام است. درست است که برای این کار باید هزینه کرد آما این هزینه ها در مقابل سودی در اثر دیده شدن و افزایش فروش به دست خواهید آورد ناچیز است. اینستاگرام فضایی است که هر کسی هر چه بخواهد می تواند در آن پیدا کند. حتی اگر قصد خرید نیز نداشته باشد، به منظور تحقیق و بررسی قیمت ها حتما سری به پیج های اینستاگرام خواهد زد. بنابر این، با تبلیغات گسترده در اینستاگرام بر سر راه مخاطبینتان قرار گرفته و برندتان را بیشتر معرفی خواهید کرد.

اکنون که با اهمیت تبلیغات آشنا شده اید، بهتر است بدانید که هر نوع تبلیغی برای شما سود آور نخواهد بود. حل چه باید کرد؟ پاسخ این است که برای تبلیغات بی گدار به آب نزنید و هوشمندانه عمل کنید. به این کار در اینستاگرام تبلیغات گسترده گفته می شود. خب شاید برایتان سوال شود که این تبلیغات گسترده چه تفاوتی با سایر تبلیغات داردند؟ آیا انجام این نوع تبلیغات نیازمند دانش خاصی است؟ اینستاگرام 98 راهنمای شما برای رسیدن به پاسخ این سوالات خواهد بود.

اجرای کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام

از آنجایی که هیچ شرکتی دارای بودجه بی انتها برای تبلیغات نیست، بنابراین، کسب و کارها با کمک شرکت های تبلیغاتی سعی در استفاده بهینه از بودجه محدودشان برای تبلیغات دارند. شرکت های تبلیغاتی با کمپین های تبلیغاتی بستر مناسبی را برای گسترش تبلیغات فراهم می کنند. اینستاگرام 98 یکی از این شرکت های پیشرو در زمینه اجرای کمپین های تبلیغاتی است. یکی از راه هایی که می تواند به تبلیغات وسیع کمک کند استفاده از خدمات اینفلوئنسرهاست. اینفلوئنسر شخصی معروف است که فالوورهای زیادی دارد. از آن جایی که محبوبیت این نوع افراد بین فالوورهایشان بسیار زیاد است، تبلیغ کسب و کارتان توسط آن ها به معنی حمایت و تایید آن فرد معروف از شما خواهد بود. این بر رفتار مخاطبین آن ها تاثیر گذاشته و آن ها نیز با دید مثبت تری سری به پیجتان زده و احتمالا شما را فالو خواهند کرد.

درست است که تبلیغات گسترده در اینستاگرام شامل تبلیغ توسط اینفلوئنسرها می شود، اما اگر تصور می کنید که هر اینفلوئنسری برای تبلیغات شما مناسب خواهد بود باید بگوییم که سخت در اشتباهید. شرکت های تبلیغات به شما کمک می کنند تا بهترین اینفلوئنسرهایی که مخاطبینتان در بین فالوورهای آن ها قرار دارد را شناسایی کنید.

 

تبلیغات در اینستاگرام

از کمپین های تبلیغاتی گسترده چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟

اگر کار تبلیغات پیجتان را به شرکت های ذی ربط محول کرده اید، از تبلیغات گسترده در اینستاگرام توسط این شرکت ها، باید چنین انتظاراتی داشته باشید.

  1. محتوای شما یا به صورت استوری و یا به صورت پیج منتشر می شوند. اگر به صورت استوری باشد، شامل ویدئو های 15 ثانیه ای، گیف و تصویر می شود؛ اما اگر به صورت پست باشند، ویدئو، تصویر، گیف یا تصویر های ورق زدنی اند.
  2. پرداخت هزینه به پیجی که شما را تبلیغ می کند همیشه به صورت پول نیست بلکه می تواند نمونه ای از محصولاتتان را برای آن ها بفرستید و یا اگر خدماتی ارائه می دهید تخفیف یا امکاناتی ویژه برای اینفلوئنسر در نظر بگیرید.
  3. در مرحله سوم شرکت باید از شما بخواهد که مشخص کنید با چه اینفلوئنسرهایی می خواهید کار کنید. ارتباط با اینفلوئنسرهایی که دارای پیج های هم موضوع با پیج شما هستند، باعث می شود که با مخاطبین هدف بیشتری رو به رو شوید.
  4. در مرحله چهارم توضیحاتی در مورد کسب و کارتان در کمپین تبلیغاتی ارائه می دهید. معرفی درست صفحه موجب می شود که شرکت تبلیغات به خوبی با کسب و کارتان آشنا شده و اینفلوئنسرهای مناسبی برایتان انتخاب کند.
  5. در مرحله پنجم، شما به کمک شرکت تبلیغات، تمام نمونه تبلیغات قبلی، نمونه کارها و هر آنچه که باید در تبلیغات گسترده بیان شوند را گرد هم می آورید.
  6. فرمت تبلیغات می تواند به صورت هشتگ، آیدی یا لینک باشد. اینکه از چه نوع تبلیغاتی استفاده کنید بسیار اهمیت دارد. اینستاگرام 98 به خوبی می تواند در این زمینه راهنمای شما بوده و با بهترین اینفلوئنسرها ارتباطی مفید برقرار کند. این ارتباط مفید به این معنی است که اینفلوئنسرها باید بدانند آیدی شما چیست و آن را منشن کنند.
  7. با کمک اینستاگرام 98 شما می توانید اینفلوئنسرها را فیلتر کنید. این فیلترها، می توانند شامل جنسیت، سن، موقعیت جغرافیایی، تعداد فالوور و مواردی از این قبیل باشند.
  8. در مرحله بعدی شما باید تمام جزییات مدنظرتان را که می خواهید توسط اینفلوئنسر رعایت شود را مشخص کنید. برای مثال، بعضی اینفلوئنسرها کار طنز انجام می دهند و در استوریشان نیز بعضی کالا یا خدمات را با همان زبان طنز تبلیغ می کنند اما استوری ساده نیز دارند. بنابر این اگر دوست ندارید کالا یا خدماتتان با زبان طنز معرفی شود، می توانید از آن ها بخواهید تا استوری ساده برایتان پست کنند.
  9. در مرحله نهم بعد از ویرایش همه نکات کمپین، زمان ارسال آن رسیده است.
  10. بررسی کمپین توسط کارشناسان تیم تبلیغاتی.

آغاز کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام

کمپین تبلیغاتی شما دقیقا از زمانی آغاز می شود که بررسی های تیم تبلیغات به پایان رسیده باشد. اینفلوئنسرها با بررسی درخواست شما، در صورت توافق، با کمپین شما اعلام همکاری کرده و مبلغی را پیشنهاد می دهند بعد از تایید این مبلغ از جانب شما، تاریخ شروع کمپین توسط اینفلوئنسر تعیین شده و سپس مشخص می شود که چه تعداد از این تبلیغات باید به صورت استوری و چه تعداد به صورت پست ارسال شوند.

تبلیغات در اینستاگرام

چند نوع محتوای تبلیغاتی داریم؟

همانطور که ذکر شد، اینفلوئنسرها دو نوع محتوا می توانند برایتان خلق کنند. یکی محتوای پستی دیگری محتوای استوری.

محتوای پستی ارزش بیشتری دارد؛ چراکه صرفا جهت تبلیغ برند شما ساخته شده و ماندگار است مگر اینکه اینفلوئنسر آن را پاک کند. در غیر این صورت، پست مورد نظر همیشه باقی خواهد ماند. اینفلوئنسر با پست تبلیغ شما، برندتان را به فالوورهایش معرفی خواهد کرد. این کار تاثیر فوق العاده ای بر روی دیده شدند صفحه شما خواهد گذاشت. این نوع محتوا می تواند باز نشر محتوای از قبل تولید شده شما نیز باشد. در این نوع تبلیغات این شما هستید که با توجه به نیازتان در عکس یا ویدئویی که ساخته اید برندتان را معرفی می کنید. اگر اینفلوئنسر شما شخص معروفی است که شگردهای خاص خودش را دارد، بهتر است تولید محتوا را به او بسپارید؛ چراکه فالوورها معمولا با چنین محتوایی که از زبان اینفلوئنسر بیان شده باشد، ارتباط بهتری برقرار می کنند یا به زبان ساده تر، حرف اینفلوئنسر را بیشتر قبول دارند.

محتوای استوری تا 24 ساعت ماندگار است و به اندازه پست تاثیرگذار نخواهد بود با این حال؛ این نوع تبلیغات نیز بی ثمر نیستند و به دیدن شما کمک خواهند کرد. در ضمن قیمت استوری در تعرفه تبلیغات اینستاگرام از پست کمتر است.

تبلیغات در اینستاگرام چند نوع است؟

شرکت های تبلیغاتی معمولا انواع تبلیغات را در اختیار مشتریانشان قرار می دهند تا با توجه به نیازشان بهترین نوع تبلیغات را انتخاب کنند. در این جا با 5 نوع از تبلیغات گسترده اینستاگرام آشنا خواهید شد.

    • فروش محصولات و معرفی خدمات از جمله مهمترین خدماتی است که کمپین ها دنبال می کنند. اینفلوئنسرها به صاحبین مشاغل کمک می کنند تا بیشتر دیده شوند.
    • تبلیغات اسپانسری نوع دیگری از تبلیغ است که در آن شما به عنوان اسپانسر معرفی شده و هشتگ های مخصوصتان فراگیر خواهند شد.
    • اگر اپلیکیشنی دارید که به تازگی منتشر کرده اید و خواستار معرفی و نصب از طرف مخاطبین هستید، شما می توانید از اینفلوئنسرها بخواهید تا لینک شما را در استوری قرار دهند. اینفلوئنسرهایی که بیش از 10 هزار فالوور داشته باشند، می توانند در استوری لینکتان را قرار دهند تا کاربر با کشیدن آن به سمت بالا وارد صفحه شما شده و بتواند اپلیکیشن را نصب کند. این کار به ترافیک ساییتان نیز بسیار کمک خواهد کرد
    • با استفاده از تبلیغات اینستاگرام می توانید افراد بیشتری را جذب همایشتان کنید.
    • اگر به دنبال بالار فتن نرخ Impression هستید، می توانید با تبلیغات کمپین ها، بر افزایش آمار پیجتان کمک کنید.

تبلیغات در اینستاگرام

تعرفه تبلیغات در اینستاگرام

برای تبلیغات در اینستاگرام تعرفه مشخصی وجود ندارد و تعیین چنین تعرفه ای بسیار دشوار است. با این حال سایت بافر اعلام کرده است که به ازای هر 1000 فالوور 10 دلار بر نرخ تبلیغات افزوده می شود. به این معنی که اگر اینفلوئنسری صد هزار فالوور داشته باشد، نرخ تبلیغات او هزار دلار خواهد بود. نوع دیگری از محاسبات بدون توجه به تعداد فالوور وجود دارد که در آن به نرخ اینگیجمنت یا نرخ تعامل توجه می شود. بسیاری از فالوورها غیر فعل اند و بود و نبودشان چندان تاثیری ندارد. بنابر این، تبلیغ برای آن ها نیز مفهومی نخواهد داشت؛ اما نرخ مشارکت به شما نشان می دهد که تا چه اندازه می توان به دیده شدن تبلیغ و اثرگذاری آن امیدوار بود.

گذشته از قضیه فالوور های غیر فعال، رقم تبلیغات بر حسب فالوور برای ایرانیان چندان مناسب نخواهد بود چراکه با افزایش روز افروز نرخ دلار مواجهیم بنابر این به نظر می رسد که تعیین قیمت توافقی برحسب نرخ اینگیجمنت بین اینفلوئنسر و مشتری معقولانه تر باشد. نرخ ایمپرشن نیز بسیار سلیقه ای محاسبه می شود و قانون خاصی ندارد.

تبلیغات گسترده در تلگرام

تبلیغات گسترده تلگرام به سه نوع پست آخر، پست محدود و پست آزاد تقسیم می شود که در ادامه می توانید بیشتر در مورد این سه نوع تبلیغ مطالعه کنید.

تبلیغات پست ویژه در تلگرام

تبلیغات ویژه جایگاه مخصوصی برای ارسال دارند برای مثال ادمین کانال تصمیم می گیرد که بعد از هر 5 پست یک تبلیغ ارسال کند. این نوع تبلیغات بین پست های اصلی کانال قرار گرفته و موجب جلب توجه مخاطب می شود.

پست آخر در تلگرام

این نوع تبلیغات را بعد از آخرین پست روز می گذارند. برای مثال بین ساعت 10 تا 12 شب زمان ارسال تبلیغات آخر است که معمولا هزینه بیشتری نیز دارند؛ چراکه بهره وری بیشتری دارد. البته این موضوع تا حد زیادی به نوع کسب و کار نیز بستگی دارد.

پست آزاد در تلگرام

تبلیغات آزاد همان طور که از نامش پیداست، تبلیغات به صورت آزاد طی روند پست های معمول کانال یا گروه فرستاده می شوند. این نوع تبلیغات ازران تر از دو نوع دیگر است اما این به دلیل بازدهی کم آن نیست صرفا به دلیل راحت بودن پست این نوع تبلیغات است.

تبلیغات در اینستاگرام

جمع بندی

برنامه ریزی برای اجرای یک کمپین موفق تا حدودی پیچیده است. اگر به موفقیت صد رد صد می اندیشید، شما باید بتوانید به کمک این کمپین ها کاری کنید که درست جلو چشم مخاطبتان قرار بگیرید. اینستاگرام 98 را ارائه راه کارهایی به مشتریان این امان را می دهد تا با بهترین اینفلوئنسرها آشنا شده و بهترین محتوا را ارسال کنند. همچنین این شرکت می تواند با رایزنی های حرفه ای نرخ تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام را به صورت منصفانه تعیین کند. تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام اگر به صورت حرفه ای و حساب شده انجام شود، منجر به موفقیت بیشتر شما خواهد شد و این موفقیت بسته به نوع کسب وکارتان می تواند متفاوت باشد.

 

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *