چیدمان پست اینستاگرام شاید چندان مسئله مهمی به نظر نیاید؛ اما یکی از مهم ترین فاکتور ها در جذب مخاطب است. واقعیت این است که هنگامی که مخاطب وارد صفحه شما می شود شما حدودا چند ثانیه فرصت دارید تا او را جذب کرده و تبدیل به یک فالور واقعی کنید. با محتوای بیو، عکس پروفایل و چیدمان پست ها به راحتی این کار انجام شدنی است. در ادامه این مطلب درباره چیدمان پست اینستاگرام به منظور جذب مخاطب بیشتر صحبت خواهیم کرد.
• استفاده از یک سبک خاص
شما میتوانید بر حسب سلیقه و اصول زیبایی شناسی یک سبک خاص را برای پیج خود انتخاب کنید. این روند مستلزم مجموعهای ایده است که شما در میان آنها زیباترین را انتخاب کنید. برای نمونه پست های شما از نظر شکل هندسی می تواند متفاوت باشد یعنی عکس مورد نظر را در یک قاب قرار دهید و کل عکس های پیج در این قالب قرار گیرد. برای نمونه می توانید از یک قاب دایره ای، مثلث و غیره استفاده کنید.
• استفاده از یک رنگ خاص
رنگ پست های شما میتواند پیج شما را منحصر به فرد کند. برای مثال پست ها می تواند سفید، سیاه، سیاه سفید و یا رنگی باشد یا اطراف قاب ها حاوی یک رنگ خاص باشد. این نکات میتواند مانند امضای پیج شما عمل کند و در واقع نشانی از کار شما باشد. این موضوع بر جذابیت کار شما و انحصاری بودن پیج شما می افزاید.
برای مشاهده ایده برای پیج اینستاگرام روی لینک کلیک کرده و جدیدترین ایده های پیج اینستاگرام رو مشاهده کنید.
• ترکیب عکس و نوشته
ترکیب کردن عکس و نوشته یکی از راه های جذب کننده مخاطب و چیدمان پست اینستاگرام می باشد. در صورت تمایل می توانید این کار را به چالشی برای دنبال کنندگان پیج خود تبدیل کنید. یک جملهی جذاب روی تصویر مخاطب را برای دانستن باقی ماجرا مصر میکند و باعث می شود ادامهی مسیر را با شما همراه شود.
• اضافه کردن لوگو به تصاویر
شما برای کسب و کار خود حتما باید یک لوگوی مناسب داشته باشید. داشتن لوگو برای ایجاد برند معتبر ضروری است و در رسمی شدن نمای پیج بسیار موثر است زیرا این کار ناشی از جدیت شما در فعالیت هایتان می باشد. بهتر است لوگو و آدرس سایت و یا پیج خود را در گوشهی تصویر طراحی کنید چون در صورت کپی شدن مطلب، میتوانید مخاطب را به سمت پیج خود هدایت کنید.
• استفاده از طراحی لی اوت (layout) اینستاگرام
طراحی لی اوت اینستاگرام انتخاب 9 یا 15 پست پشت سر هم می باشد که دارای یک هویت بصری باشد و همگی از یک قاعده مثل رنگ بندی یا ترتیب پست ها داخل پیج اینستاگرام شما پیروی کند.
• استفاده از ایموجی در کپشن ها
در متونی که کپشن می شوند استفاده از ایموجی می تواند مطلب شما را دلچسب تر کند. در متنها صرفا نوشتن کلمات به صورت طولانی، خارج از حوصلهی مخاطب است و مطلب نوشته شدهی شما خوانده نشده یا نیمه خوانده شده رها می شود. استفاده از زبان ایموجی صمیمیت با مخاطب را حفظ کرده و حالت دوستانه به مطلب می بخشد.
• استفاده از پرسش و پاسخ در دل یک تصویر
استفاده از پرسش و پاسخ در دل یک تصویر اینستاگرامی پست شده باعث به چالش کشیدن ذهن مخاطب شده و باعث می شود مخاطب به سمت خواندن و توجه کردن به مطلب نوشته شده شما در کپشن کشیده شود. در واقع قدرت طراحی شما در تصاویر است که تعداد مخاطبین اینستاگرام را افزایش داده و آنها را جذب مطلب ارائه شده و وادار به توجه می کند.
• مرزبندی
میتوانید با استفاده از یک کادر بندی خاص در تمام عکسها این ساختار جذاب را روی پیج خود اعمال کنید. کادر بندی خود را فقط به مربع و مستطیل محدود نکنید، می توانید با جسارت بیشتر از دایره و یا اشکال هندسی دیگر استفاده کنید.
• رنگین کمانی
این یکی از ساختارهای زیباست، قالب رنگین کمانی وقتی اتفاق میافتد که با هر اسکرول در پیج یک رنگ جدید دیده میشود. این قالب نیاز به تلاش و برنامهریزی بیشتری نسبت به بقیه قالب هایی که تا اینجا معرفی کردیم دارد. برای استفاده از این حالت میتوانید در هر ۳، ۶ و یا ۹ پست از یک رنگ خاص استفاده کنید. تم رنگین کمانی یکی از بهترین چیدمان پست اینستاگرام به شمار می رود.
• موزاییکی
برای استفاده از این ساختار باید هر مربع را به عنوان یک موزاییک جدا در نظر بگیرید، یک راه ساده برای ایجاد تم موزاییکی این است که به ترتیب یک عکس و سپس یک متن را پست کنید. استفاده از این الگو بسیار راحت است و تامین محتوای صفحه شما را آسانتر میکند، علاوه بر این فالورهای شما میدانند چه چیزی را پست خواهید کرد، مثلا وقتی شما یک عکس پست کردهاید آنها منتظر یک جمله جذاب برای پست بعد هستند. البته شما مجبور نیستید فقط از متن استفاده کنید! خلاق باشید! میتوانید از یک نقاشی ساده، ایموجی، عکسهای مرتبط و حتی عنوان پست جدید بلاگتان برای این کار استفاده کنید.
• مربع به مربع
بیایید از یک فرمت ساده شروع کنیم، برای داشتن این ساختار فقط کافیست در زمانهای مشخص یک عکس در قالب مربع اینستاگرام (بدون پاسپارتو) پست کنید و لازم نیست نگران فرم کلی پیج باشید، اما حواستان به هارمونی رنگها و فیلترهایی که استفاده میکنید باشد، بهتر است همیشه از یک نوع فیلتر و ادیت برای عکسهایتان استفاده کنید.
جمع بندی
اشکال و موضوعات مختلفی برای چیدمان پست اینستاگرام وجود دارد که شما برای جذب مخاطبین و گسترش کسب و کار خود می توانید از آن ها بهره بگیرید. از بهترین چینش های پست اینستاگرام می توان به موزاییکی، مربعی و قطری اشاره کرد.
دیدگاهتان را بنویسید